Eladóhelyi reklám

Az eladóhelyi reklám célja a figyelem felkeltése és az érdeklődés fenntartása egy termék vagy szolgáltatás iránt. Eszközei, pl. azok a bemutatók, kínálások, melyeket a vásárlás helyén, közvetlenül a vevők bevonásával rendeznek.
Az eladóhelyi reklámok közé tartoznak a plakátok, táblák, pultok, árutartó állványok, melyeket a gyártók szintén vásárlásösztönzés céljából (rendszerint ingyen) biztosítanak az üzletben (pl. üdítőital hűtők, melyeket az üdítő forgalmazója ingyen kihelyez az üzletbe, cserébe viszont azokban csak az általa forgalmazott üdítő tartható).

 

Eladóhelyi reklám jellemzői


Az eladóhelyi reklám, a bolti reklám, mikor a reklámozás az eladás helyén történik. Ezt a módszert leginkább új termék bevezetésekor használják a vásárlási szokások felmérése érdekében, vagy már forgalmazott termék esetében a forgalom növelésére.
Célja a vásárló részéről jelentkező szükségletek befolyásolása, adott esetben a szükséglet megteremtése.
Az eladóhelyi reklám javíthatja a bolt megítélését, formálja a vevők ízlését, az üzletről kialakított véleményét, illetve jó reklám nemcsak a terméknek, hanem magának a boltnak is. (Pl. tájékoztatást nyújt az akciókról.)
Rendszerint az eladóhelyi reklámhoz információs táblákat használnak, illetve az árukhoz kapcsolódó címkék, táblák felhasználása is elterjedt.