Bejelentkezés »
Legyen tájékozottabb
Ofszet nyomtatás technikája
Az ofszetnyomtatás technikája eltér a többi nyomtatási eljárástól. Az ofszet nyomtató lemezen a nyomtatandó és nem nyomtatandó részek közül az egyik víztaszító, míg a másik vízszerető rétegű lesz. A nyomtatásra el?készített lemezt a nyomdagép formahengerére rögzítik. A nyomdagép minden egyes fordulatakor a nedvesítőmű benedvesíti a nyomóforma nemnyomó azaz víztaszító részeit és befestékezi a nyomtatandó részeit. A festék felhordása után a nyomóforma érintkezésbe kerül a gumihengerrel ahonnan a rajzolat már közvetlenül a papírra kerül. Mivel nem a nyomólemez, hanem egy közbeiktatott gumival bevont henger adja át a festéket a nyomtatandó felületnek azaz a papírnak, nevezzük az eljárást ofszet nyomtatásnak.
A color azaz színes nyomatokat a nyomdatechnika négy szín keverésével hozza létre, ezen színek a Cián, Magenta, Yellow és Black, amelyet kulcs színnek is (Key) neveznek, innen származik a CMYK elnevezés is. A color anyagokat ún. négy verkes gépeken állítják elő, azaz négy a fent említett ofszet hengeren keresztül jut a festék a papírra. A grafikai anyagra a tervezésnél vágó illesztő jeleket, esetenként terhelési csíkot terveznek. Az illesztőjelek a nyomdász munkáját segítik, mivel ezen jelek segítségével állítja a különböző hengerek viszonyát egymáshoz, hogy a nyomat színkivonatai pontos illeszkedjen egymáshoz. A terhelési csík a megfelelő mennyiségű festék beállításra szolgál.
Eladóhelyi reklám
Az eladóhelyi reklám célja a figyelem felkeltése és az érdeklődés fenntartása egy termék vagy szolgáltatás iránt. Eszközei, pl. azok a bemutatók, kínálások, melyeket a vásárlás helyén, közvetlenül a vevők bevonásával rendeznek.
Az eladóhelyi reklámok közé tartoznak a plakátok, táblák, pultok, árutartó állványok, melyeket a gyártók szintén vásárlásösztönzés céljából (rendszerint ingyen) biztosítanak az üzletben (pl. üdítőital hűtők, melyeket az üdítő forgalmazója ingyen kihelyez az üzletbe, cserébe viszont azokban csak az általa forgalmazott üdítő tartható).
Eladóhelyi reklám jellemzői
Az eladóhelyi reklám, a bolti reklám, mikor a reklámozás az eladás helyén történik. Ezt a módszert leginkább új termék bevezetésekor használják a vásárlási szokások felmérése érdekében, vagy már forgalmazott termék esetében a forgalom növelésére.
Célja a vásárló részéről jelentkező szükségletek befolyásolása, adott esetben a szükséglet megteremtése.
Az eladóhelyi reklám javíthatja a bolt megítélését, formálja a vevők ízlését, az üzletről kialakított véleményét, illetve jó reklám nemcsak a terméknek, hanem magának a boltnak is. (Pl. tájékoztatást nyújt az akciókról.)
Rendszerint az eladóhelyi reklámhoz információs táblákat használnak, illetve az árukhoz kapcsolódó címkék, táblák felhasználása is elterjedt.